Bitte geben Sie Ihre Passphrase über die Tastatur Ihres Computers ein – Trezor-Meldung nach Aktualisierung der Suite

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  • Dieses Thema hat 6 Antworten sowie 2 Teilnehmer und wurde zuletzt vor vor 3 Jahren von matejcik aktualisiert.
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    • #490618
      root_s2yse8vt
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      Ich habe gerade die trezor suite 21.11.2 hochgeladen.

      Nachdem ich den Download beendet und neu gestartet habe, gebe ich meine PIN ein und diese Meldung erscheint auf meinem Trezor-Bildschirm: „Bitte geben Sie Ihre Passphrase über die Tastatur Ihres Computers ein“.

      Meine Wallet wurde problemlos gestartet und ich brauchte meine Passphrase nicht einzugeben, aber das war eine sehr seltsame Meldung.

      Ist das jemandem aufgefallen?

    • #490619
      cuoyi77372222
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      Mine went fine, but yours was probably just a timing issue where it didn’t load in the previous settings quickly enough to bypass that screen.

    • #490620
      No_Assistance_5442
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      I disconnected end connect again to my trezor and this message is continue to appear!

    • #490621
      Perfect-Ingenuity585
      Gast
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      Model 1, or T?

    • #490622
      No_Assistance_5442
      Gast
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      also – the logo of the trezor suite has changed to green. Is that part of the new update?

    • #490623
      musecorn
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      Mine tells me to enter my passphrase every time I use my trezor. Isn’t it fine to enter the passphrase? We’re not talking about the seed here, just the „25th word“ right?

    • #490624
      matejcik
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      This is normal.

      When you connect to Trezor, it sends a question to the Suite: „hey Suite, do you have a passphrase that I can use?“

      At the same time, **Trezor screen displays this message**. If you had a hidden wallet enabled, Suite would show you the „enter your password“ dialog. So if you’re looking at Suite, you know what to do; and if you’re looking at Trezor, it tells you to go look at Suite.

      Now, if you _don’t_ have a hidden wallet, Suite quickly sends back: „nope, no passphrase, just go ahead to the standard wallet“.

      So the message can be visible for a couple moments and then disappears. Maybe the new Suite update made it slower in some place? So the message is there for a little longer?

      You _can_ get rid of it, if you go to settings and disable passphrase.

      But I recommend that you keep it on — if you ever decide to use passphrase in the future, you will have plausible deniability. „Yeah, passphrase is enabled, but that’s the default, i never used it and never got to turning it off.“

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