Hängenbleiben bei der Echtheitsprüfung beim Verbinden des Ledger Nano X

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  • Dieses Thema hat 2 Antworten sowie 2 Teilnehmer und wurde zuletzt vor vor 3 Jahren von Jim-Helpert aktualisiert.
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    • #574198
      root_s2yse8vt
      Administrator
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      Hallo,

      Also ich habe gerade meine Ledger nano X, wurde es einrichten und haben bereits die Seed-Phrase eingerichtet und kam zu dem Stadium, wo das Gerät bereit ist.

      Jetzt ist es Zeit, auf Ledger Live zu bekommen und verbinden nano, wo es überprüft, ob Ihr Ledger echt ist oder nicht. Wenn ich damit fortfahre, bleibt der Bildschirm einfach beim Laden stecken und der Kreis dreht sich immer weiter, es scheint ewig zu dauern.

      Was ich versucht habe ist:-

      1) das Ledger ein- und ausschalten
      2) Kabel wechseln
      3) Wechseln der USB-Ports (der Gerätemanager zeigt an, dass er richtig gelesen wird und die Treiber alle auf dem neuesten Stand sind)
      4) Neuinstallation der neuesten Ledger Live Desktop Anwendung
      5) Ledger Live als Administrator ausführen
      6) alle Antivirenprogramme ausgeschaltet (ich benutze auch kein vpn)

      Obwohl, ich habe versucht, dies auf dem Telefon app und es sagt Gerät ist bereit fast sofort, so dass ich vermute, seine nicht ein Problem mit dem Ledger nano X selbst.

      Ich habe fast überall gesucht ich glaube, und theres nicht viel über eine Lösung auf diese. Jemand hier muss ein ähnliches Problem gesehen haben. BITTE, können Sie Jungs mir helfen, auf diese?

    • #574199
      VariousJackfruit
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      Do you have a firewall or VPN enabled on your computer? The genuine check needs to connect to Ledger’s server and those things can block the necessary connection causing exactly this issue. If so, try disabling that and trying again, and/or using a different internet connection if you have one.

    • #574200
      Jim-Helpert
      Gast
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      Hello,

      Thank you for reaching out to Ledger Support.

      I understand that you are having some difficulties connecting your Ledger device to Ledger Live, don’t worry, this is a common issue that can be troubleshot fairly easily, you might have done some of the steps below, but please double-check to make sure that all of them are followed thoroughly:

      1. Launch Ledger Live as administrator (right-click on the app icon then „Run as Administrator“), this is very crucial.
      2. Use the original USB cable that came with the device.
      3. If you don’t have the original Ledger cable anymore: make sure you are using a cable that enables data transfer, instead of just a charging cable.
      4. Try to use another USB port and try connecting without a USB hub/dongle if you’re using one.
      5. Close all other programs running on your computer, especially the third-party wallets.
      6. Turn off your anti-virus, VPN, and firewall temporarily. Whitelist Ledger Live if possible.
      7. Update your drivers if an update is available, you can find instructions on how to do so in this article).
      8. Restart your computer.

      * The cable especially needs your attention. If you don’t have the original Ledger cable anymore, we recommend you buy a new one that you are sure that allows data transfer. Feel free to also check out our OTG kit as it supplies a set of 3 different cables to help you connect your hardware wallet to your Android phone or laptop.

      If the issue persists after doing these 8 steps of troubleshooting, could you please record & upload a video of yourself following the 8 steps of troubleshooting on a file-sharing platform such as WeTransfer, Google Drive, Dropbox, or YouTube?

      Please set the visibility of the video to „public“ and send the sharing link in the reply. The video will help us to determine if your device needs to be replaced.

      If the issue persists, then we invite you to please use the „Help“ button to submit a new request! https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/4423020306705-Contact-Us?support=true

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