Neu hier. Hard Wallet Adresse auf Ledger Live stimmt nicht mit Soft Wallet überein.

Home Foren Ledger Wallet Neu hier. Hard Wallet Adresse auf Ledger Live stimmt nicht mit Soft Wallet überein.

Ansicht von 3 Antwort-Themen
  • Autor
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

In der Dropdown-Liste der Erweiterung für alle Wallets habe ich eine normale Wallet und die neue Ledger Live Wallet. Das neue Wallet in der Erweiterung namens Ledger hat eine andere Adresse als Ledger Live auf meinem Desktop. Ich habe Zugriff auf beide, aber es sind eindeutig unterschiedliche Wallets. Übersehe ich etwas?

Bearbeiten: Ledger-Adresse auf dem Gerät, Ledger Live und Ledger Mobile App sind alle übereinstimmend. Also drei übereinstimmende Adressen, jetzt muss ich nur noch auf „Connect Hard Wallet“ klicken und ich sollte gut sein. Warten Sie, die Adresse in der „Erweiterung“ ist nicht mit meinem Gerät, Live (Laptop), oder Ledger mobile.

loupiote2
      Gast
      Up
      0
      Down

Yes, that’s the way it should be.

You should transfer all your tokens to the address marked „ledger“ on MetaMask, which is the address that is fully protected by your ledger.

Also, make sure to NEVER enter your 12-word metamask seed in your ledger, and to NEVER enter your 24-word ledger seed into MM, as doing either would put all your cryptos as risk.

LedgerSupport_Muto
      Gast
      Up
      0
      Down

Hi! Ledger Live may use a different derivation path than the wallet you’re using. This would explain the address being different. Note that both addresses are still derived from your Ledger-protected Master Private Key.

Canuckchill
      Gast
      Up
      0
      Down

More details is usually nice, but it sounds normal, typically when you link a hardware wallet to a hot wallet like metamask it makes a new wallet address using the seed from the ledger. That address will be viewable in ledger live, but if you already made an eth wallet in ledger live, then made a new hardware wallet in metamask, it would be a different address.

Ansicht von 3 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.