Passphrase aufheben

Home Foren Trezor Wallet Passphrase aufheben

Ansicht von 3 Antwort-Themen
  • Autor
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

Hallo ich bin schlecht im Trezor

ich setze eine Passphrase für eine versteckte Wallet, wenn ich eine neue Adresse anlege.

Aber es scheint, die Passphrase ist dauerhaft vorhanden

Wenn ich versuche, den Speicher zu löschen und denselben Speicher erneut anzumelden, ist die Passphrase immer noch vorhanden.

obwohl ich eine Option gesehen habe, um Passphrase zu aktivieren oder nicht, aber ich möchte es auf meinem trezor löschen und dann eine neue Passphrase vielleicht einstellen.

Weiß jemand, wie man sie vollständig löschen kann?

Wenn die Passphrase nicht geändert oder gelöscht werden kann und der Trezor kaputt ist, weiß ich, dass die 24 Speicherphrasen, die vom Trezor gesetzt wurden, wie die Metamaske ausgefüllt werden können, um das Vermögen wiederherzustellen, aber wenn die Adresse, die mit der Trezor-Passphrase erstellt wurde, die gleiche ist wie die Adresse der Metamaske, die mit der Speicherphrase ausgefüllt wurde?

Wenn sie sich von der Adresse unterscheidet und der Trezor kaputt ist, verschwinden dann nicht meine Vermögenswerte für immer?

TurbulentInternet
      Gast
      Up
      0
      Down

Every passphrase you input creates a wallet. if you have passphrase A and passphrase B, they’re two different wallets. If you need to move funds from A to B, you need to create B, get an address, go back to A and send the funds. Theres is no way to delete or change a passphrase.

Tarskin_Tarscales
      Gast
      Up
      0
      Down

You never ‚create‘ an address, you ‚access‘ an existing address on the blockchain. Therefore, when you wipe your device, you will get the same addresses with the same recovery seed (and pass phrase).

I wasn’t 100% sure if that was the question, let me know if not.

kaacaSL
      Gast
      Up
      0
      Down

Hi, have you already moved any coins to the passphrase (hidden) wallet? If yes, then you always have to type in the correct passphrase to access the funds. If you no longer want to have your funds protected by a passphrase, you have to go to the standard (non passphrase) wallet, generate a receiving address there and move your funds from the hidden wallet to it.

Passphrase also works in Metamask, therefore even if you are connecting to Metamask with your Trezor, you also have to type in the passphrase to access the desired wallet.

To learn more about how the passphrase works, please refer to our blog post: https://blog.trezor.io/passphrase-the-ultimate-protection-for-your-accounts-3a311990925b

Ansicht von 3 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.