Trezor-Support bei Verlust der Brieftasche durch Firmware-Upgrade schrecklich

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    • #595118
      root_s2yse8vt
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      Ich habe versucht, ein Firmware-Update auf meinem Trezor durchzuführen, aber stattdessen ist mein Portemonnaie verschwunden.

      Ich habe versucht, den Trezor-Support zu kontaktieren, aber sie machen keine Telefonanrufe, keine Zoom Calls, keine gemeinsamen Bildschirme, keine Termine, für diese Notsituation!

      Es hat 2 Wochen gedauert, bis sie geantwortet haben, und dann sind sie nicht auf meine spezielle Situation eingegangen, sondern es war, als ob sie von einem Skript ablesen würden, das nicht geholfen hat!

      Ich habe jetzt seit 5 Jahren Trezors und war immer vorsichtig, weil ich bei den vielen Firmware-Upgrades, die ich im Laufe der Jahre durchführen musste, mein Portemonnaie verloren habe.

      Ich bin einfach schockiert über die mangelnde Unterstützung, die Trezor in diesen Notsituationen bietet.

      Es ist jetzt fast 1 Monat her, und ich habe meine Trezor-Wallet immer noch nicht wiedergefunden.

      Ich habe Dutzende von E-Mails geschrieben, aber der Trezor-Support hat nur sporadisch geantwortet und liest immer wieder von einem Skript ab und geht nicht auf meine spezielle Situation ein.

      Wenn ich jemals in der Lage bin, meine Wallet wiederzuerlangen, werde ich Trezor in Zukunft definitiv nicht mehr benutzen und werde es NICHT weiterempfehlen!

      Die Nutzung von Trezor ist in Ordnung, bis man sein Portemonnaie verliert – dann aber VORSICHT, wenn man jemals in eine Notsituation gerät und Unterstützung braucht, um es wiederherzustellen!

    • #595119
      Noob-Saibot-HoDLer77
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      😂 you can never lose your wallet if you followed directions and wrote down your seed phrase.

    • #595120
      comfyggs
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      Did you try recovering from your seed?

    • #595121
      kaacaSL
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      Hi, I am sorry to read about your bad experience. Could you please share with me your ticket ID, so that we can review your case?

    • #595122
      raymonddurk
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      Recover your wallet with your recovery phrase on your device so it won’t be compromised by your computer and you’ll be fine.

    • #595123
      brianddk
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      Sorry for your loss.

      The manual describes three things in this regard:

      1. Write down your seed phrase
      2. When wallet works, verify seed phrase regularly (dry-run, zero risk)
      3. Firmware updates always have a low risk of device wipe / reset

      [Manuals, and other things](https://www.reddit.com/r/TREZOR/comments/s8w028/lpt_read_the_manual_no_seriously_read_the_manual/)

    • #595124
      JusttryininMR
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      Having your Trezor go bad is one thing. If you don’t understand the basic concept of a wallet and a seed phrase…. You should get out of crypto now.

    • #595125
      jnineteneleven
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      One of the issues I am seeing is that Trezor and Satoshi Labs appear to be located in the Czech Republic which is something like 8 hours time difference from where I am.

      But I have not seen Trezor Support post their hours anywhere, and they do not make appointments with us even those who have emergency situations.

      I got an email from ‚Pavel‘ at Trezort Support at 1 am in the morning as I slept. If I had known, I would have been available, as that is how critical my situation is!

      And even though I have emailed Trezor Support at least 3 times today, I have not heard one word back. This is so frustrating!!!

    • #595126
      mooteria
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      Having a zoom session including screen sharing with the exodus walket support sounds like scam attempt. Please make sure that you are in contact with the real support and not scammers.

    • #595127
      TallatM
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      I have a trezor and though I did need to use support once on a trivial matter – and they also took some time to respond _ I have fund using it quite simple and straightforward

    • #595128
      guccidaglacier
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      I had this same thing happen to me before. I used my seed to recover it with no problems. That’s like the first thing you learn about crypto and Trezor. Your seed is the only way to recover your coins. It’s insanely idiotic to not save it.

    • #595129
      SilverTruth7809
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      Just restore it with your seed.

    • #595130
      Ch4s3r
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      This is most likely a hoax that tries to get people off trezor. If you have your seed, go recover it. But not mentioning at all what your problem is that you want to solve first, while being in an emergency situation for like a month is your fault. Nobody here will be able to help with that information you stated here.

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