Verbindung zu externen Geldbörsen

Home Foren Ledger Wallet Verbindung zu externen Geldbörsen

Ansicht von 2 Antwort-Themen
  • Autor
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

Viele Beiträge ermutigen die Benutzer, sich mit Wallets zu verbinden, um Token zu transferieren, die nicht von Ledger Live unterstützt werden – aber macht dies nicht den Zweck von OPSEC und Cold Wallets zunichte?

Warum sollte ich meinen Ledger importieren und meine Seedphrase preisgeben wollen? Oder habe ich etwas über das Importieren verpasst 😊.

ConnyHedge
      Gast
      Up
      0
      Down

Because you don’t expose your seedphrase. Metamask etc has hardware wallet support, i.e. they function basically like Ledger Live where the seed phrase is still secured by the Ledger 🙂

And of course these wallets give extra functionality

Tabea_Ledger
      Gast
      Up
      0
      Down

Hello,

When you connect your Ledger device to a third-party wallet, this generates in general two sets of accounts. The first set of accounts/ addresses is derived from the seed phrase you use in order to set up the third-party wallet. And the second set of addresses is derived from your Ledger seed phrase (however you DON’T enter your seed phrase in the third-party wallet ) But you just use the third-party app as a visual interface. Here you can learn for example how to connect your Ledger device to Metamask

Ansicht von 2 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.