Zweiter Ledger in Folge mit Batterieproblemen

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  • Dieses Thema hat 17 Antworten sowie 1 Teilnehmer und wurde zuletzt vor vor 2 Jahren, 1 Monat von [deleted] aktualisiert.
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    • #1779430
      root_s2yse8vt
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      Ich habe vor einem Monat oder so einen Nano X bekommen. Nach einem Tag erhielt ich die gefürchtete Meldung „Error: Akku kann nicht aufgeladen werden“. Ich habe mich an den Support gewandt und die empfohlenen Schritte ohne Erfolg durchgeführt, also habe ich das Gerät an den Support zurückgeschickt, um es zu ersetzen.

      Heute habe ich mein Ersatzgerät erhalten. Ich habe es über meine Phrase wiederhergestellt, Ledger Live aktualisiert und meine Firmware auf dem Gerät aktualisiert. Apps wurden installiert. Dann BOOM. Ein weiterer „Fehler: Der Akku kann nicht geladen werden“.

      Ich dachte, vielleicht das Kabel selbst war etwas funky, so versuchte ich ein anderes Kabel, aber immer noch das Problem gesehen.

      Liegt es an der Hardware selbst? Liegt es an der neuesten Firmware? Befinde ich mich in einer Endlosschleife, in der ich mich an den Support wende, ein Gerät zurückschicke, ein Ersatzgerät erhalte und einen Fehler erhalte? Wer hat hier die schlechtesten Erfahrungen mit Batterien gemacht (d. h. wie viele Geräte haben bei Ihnen den Geist aufgegeben?)?

      Es ist ziemlich lästig, mein Gerät nicht hier zu haben, nur um in den Support-Zyklus einzusteigen.

      cc u/btchip, falls Sie andere Ideen haben.

    • #1779431
      CorneliusFudgem
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      i had 1 device have a battery error but charging it for 12 hours fixed the error

    • #1779432
      dr_dre_22
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      wow you got it replaced in a month, i got mine a month ago an still haven’t even got the shipping card to send it back. so once i get that im sure will be another month until i get replacement. its been such a slow and painful process with them

    • #1779433
      4w0k3
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      I don’t care what kind of battery one buys, every single one has a lifespan and will 100% positively die. Why buy something as important as a hardware wallet and pick one that utilizes a battery? A Nano S could possibly last forever while never needing a battery.

    • #1779434
      Proof-Sink-3707
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      My battery wont charge either. Used it three times. Junk

    • #1779435
      bertie_88
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      They sent me 3 bad ones with faulty batteries over 12 months ago. Good to know the quality control hasn’t improved

    • #1779436
      GerbiJosh
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      Hope the Stax can hold up better..

    • #1779437
      WereintoWIN_letsgo
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      Yup that’s my problem too 3 new Ledgers X all same error : BATTERY CANNOT CHARGE I have contacted the ledger support but still no answers what to do …as of today I follow up their instructions still the same issue.Sad …it’s a Christmas present but can’t anymore .

    • #1779438
      stock-prince-WK
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      Even if the battery can’t charge can’t you just keep it plugged into USB to work ?

    • #1779439
      More_Ad2661
      Gast
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      Oh man, that is so bad. I was thinking of getting a ledger, but now I’m hesitant. Will have to look into the alternatives

    • #1779440
      AutoModerator
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      The Ledger subreddit is continuously targeted by scammers. Ledger Support will never send you private messages. Never share your 24-word recovery phrase with anyone, never enter it on any website or software, even if it looks like it’s from Ledger. Only keep the recovery phrase as a physical paper or metal backup, never create a digital copy in text or photo form. Learn more at https://reddit.com/r/ledgerwallet/comments/ck6o44/be_careful_phishing_attacks_in_progress/

      *I am a bot, and this action was performed automatically. Please [contact the moderators of this subreddit](/message/compose/?to=/r/ledgerwallet) if you have any questions or concerns.*

    • #1779441
      loupiote2
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      So maybe the issue is with the USB port that you are using, or with the cable?

      Did you check that the issue happens also when you connect your ledger to some other computer?

    • #1779442
      radamec17
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      Unplug from the ledger side and flip it over and plug it in again. I got the same error this past weekend and this helped me.

    • #1779443
      Jim-Helpert
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      Hello, could you please share with us your ticket number if you have opened one on our site? and I sincerely thank your patience!

    • #1779444
      faceof333
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      Make sure the cable in connected properly from device end, try to leave the device on charge for some time, before deciding it’s faulty.

    • #1779445
      DiligentAd1849
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      Try updating the firmware

    • #1779446
      zade669
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      Gutted, brand new out of the box today and I am getting the same error, awaiting response from support through email. Any suggestions I have left it on charge for around 6 hours at this point as soon as I unplugged the device goes off.

    • #1779447
      [deleted]
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      [deleted]

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