Home Foren Trezor Wallet Erste Hardware-Geldbörse – Trezor T

  • Dieses Thema hat 3 Antworten und 2 Teilnehmer, und wurde zuletzt aktualisiert vor 1 Jahr, 11 Monaten von SillyROI.
Ansicht von 3 Antwort-Themen
  • Autor
    Beiträge
    • #845021
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

      Ich habe meine erste Hardware-Wallet gekauft und bin auf der Suche nach ein paar Tipps für Einsteiger. Insbesondere: Kauf von BTC über die Trezor Suite, Verknüpfung von MetaMask, beste Art des Einsatzes, Verwendung von Passphrase + versteckten Wallets, Sicherheit, etc.

      Sagen Sie mir, was Sie gerne gewusst hätten, als Sie zum ersten Mal eine Trezor bekamen. Derzeit sind meine Vermögenswerte auf anderen Börsen gestapelt und ich möchte langsam auf meine Trezor umsteigen.

    • #845022
      cuoyi77372222
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      It’s generally better and less expensive to buy BTC from your favorite exchange and then transfer it to Trezor.

      Linking Metamask is easy: [https://metamask.zendesk.com/hc/en-us/articles/360020394612-How-to-connect-a-Trezor-or-Ledger-Hardware-Wallet](https://metamask.zendesk.com/hc/en-us/articles/360020394612-How-to-connect-a-Trezor-or-Ledger-Hardware-Wallet)

      Staking depends on what you want to stake, but generally is just following that particular coin’s staking instructions within Metamask. You can stake ADA directly inside Suite.

      You will have to unstake/restake to move your already staked coins to trezor.

    • #845023
      raymonddurk
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Here’s a post I wrote on seed storage.

    • #845024
      SillyROI
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Trezor + Pin + Password (if using hidden wallet) = access to funds.

      Seed Phrase + Password (if using hidden wallet) = access to funds.

      As long as you have your Trezor + PIN there’s no need to have the seed phrase laying around. Store 1 or 2 physical copies (Cryptosteel is nice for this) somewhere safe, never any digital copies.

Ansicht von 3 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.