Home Foren Trezor Wallet Firmware-Installation ohne meine Seed-Phrase

Ansicht von 2 Antwort-Themen
  • Autor
    Beiträge
    • #2676541
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

      Hallo an alle, ich habe einige Kryptowährungen auf meinem Trezor für ein paar Jahre gespeichert und bin umgezogen. Als ich umgezogen bin, haben andere Leute meine Sachen aufgeräumt und ich denke, dass meine Seed-Phrase in den Müll geworfen wurde. Ich habe den Trezor immer noch, aber er verlangt ein Firmware-Update und ich habe in ein paar anderen Beiträgen nachgeschaut, in denen Leute ihre Seed-Phrase eingeben mussten, um sie wiederherstellen zu können. Im Moment versuche ich, Geld von meiner Cold Wallet an die Meta Mask zu senden. Es will mich zu aktualisieren, bevor ich die Mittel, die nicht eine ganze Menge Sinn machen senden kann. Hat jemand irgendwelche Empfehlungen oder riskiere ich es einfach und aktualisieren Sie es?

    • #2676542
      brianddk
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Trezor supports a few dozen coins and a few thousand tokens. Unfortunately, the answer is different for each and every coin and each and every token.

      In a broad sense, you need a wallet that:

      1. Is able to pair with Trezor
      2. Has old versions that can be installed or downloaded
      3. Has as little “backend servers” as possible.

      I think Metamask only allows #1. Something like MyCrypto (not my favorite) may allow all three. If it was just Bitcoin or just ETH it would be easy(-ish). But if you are buried in DeFi or exotic NFTs it gets MUCH more difficult.

      If you give up, call a wallet recovery service that does the “run old software” bit for a living and can likely do this in minutes. They usually charge 20% of all funds recovered though.

      https://www.lopp.net/bitcoin-information/recommended-wallets.html#recoveryservices

      NOTE: I don’t vouch for any of the recovery services Lopp mention’s, but in a general sense, I trust Lopp.

    • #2676544
      simonmales
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Which model do you have, and what firmware do you currently have on it?

Ansicht von 2 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.