Home Foren Ledger Wallet Fragen für Neulinge – Verwendung der Brieftasche ohne Ledger

  • Dieses Thema hat 3 Antworten und 1 Teilnehmer, und wurde zuletzt aktualisiert vor 1 Jahr, 9 Monaten von sciencetaco.
Ansicht von 3 Antwort-Themen
  • Autor
    Beiträge
    • #1024835
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

      Ich kaufe einen neuen Ledger als Erstnutzer, habe aber einige Fragen.

      Ich reise beruflich viel und bin oft für längere Zeit nicht zu Hause. Ich würde es vorziehen, meinen Ledger zu Hause zu lassen, würde aber trotzdem gerne Krypto kaufen und meinen Kontostand regelmäßig überprüfen.

      Ist das möglich? Kann ich insbesondere BTC kaufen und auf mein Wallet auf meinem Telefon senden, ohne meinen Ledger dabei zu haben?

      Und kann ich meinen Kontostand ohne Ledger überprüfen?

      Ich werde nicht verkaufen, also denke ich, dass dies möglich ist, aber bitte beraten Sie mich. Vielen Dank!

    • #1024836
      Krapkoa
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Yes to all of it. You’ll need to install the Ledger Live phone app though.

    • #1024837
      Aderaxia
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      You only need to connect your ledger once to get your wallet address. From then on you can lock your ledger in a vault somewhere and forget you ever had it. Your BTC address is good forever and can be used for buying and receiving at any time.

      You can check your balance with Ledger software, a 3rd party app or website like blockchain explorer. This is possible because once you provide your address all transactions and balances are public info.

      The benefit to always using your ledger is that every time you connect it to receive crypto it generates a new public address. The more addresses you use the harder it is for someone to know exactly how much crypto you own.

    • #1024838
      sciencetaco
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Once you have the Ledger Live app on your computer (or phone) and your Bitcoin account added…you can see your balances and generate new receiving addresses without needing the hardware wallet itself.

Ansicht von 3 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.