Home Foren Trezor Wallet Gemeinsame Nutzung meiner Trezor T

  • Dieses Thema hat 3 Antworten und 1 Teilnehmer, und wurde zuletzt aktualisiert vor 1 Jahr, 9 Monaten von brianddk.
Ansicht von 3 Antwort-Themen
  • Autor
    Beiträge
    • #930594
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

      Hallo, ich teile meinen Trezor T mit meinem Mann und meiner erwachsenen Tochter. Meine Tochter hatte nur einen Trezor 1 und musste Münzen aufbewahren, die nur vom Trezor T unterstützt werden. Sie will sich einen Trezor T kaufen, aber mir ist gerade aufgefallen, dass das vielleicht nicht erlaubt ist. Sie hat die Münzen selbst gekauft und kann das auch nachweisen. Kennt jemand die diesbezüglichen Regeln?

    • #930595
      oGe2z
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      I assume you mean legal rules? As long as your not trying to hide anything from your local tax vampires, you should be fine.

      Personally, if I were sharing a trezor, I would have every person using a passphrase that they kept unknown to everyone else. If someone’s money turns up missing it’s going to create issues. It all depends on how close your family is I suppose, but everyone having their own seed they do not share is the best way to go. No need to introduce trouble into your lives.

    • #930596
      PutoPozo
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      This seems like a bad idea, I never would trust a seed to anyone. If you all are investing in crypto enough it’s worthwhile to get all your own Trezor…

    • #930597
      brianddk
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      * [Shop Terms](https://shop.trezor.io/static/shared/terms-conditions.pdf)
      * [Trezor Suite Web Terms](https://shop.trezor.io/static/shared/about/terms-of-use.pdf)

      Proof of source (of funds) doesn’t appear to be a condition anywhere. It’s all pretty generic, with some “don’t break the law” type references. But no prohibition based on funds, age, or origin.

Ansicht von 3 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.