Home Foren Ledger Wallet Gibt es eine Möglichkeit, eine gefälschte Ledger-Brieftasche trotzdem sicher zu verwenden?

  • Dieses Thema hat 5 Antworten und 1 Teilnehmer, und wurde zuletzt aktualisiert vor 1 Jahr, 1 Monat von RubberyTheology.
Ansicht von 5 Antwort-Themen
  • Autor
    Beiträge
    • #2099792
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

      Kann ich eine Ledger-Wallet, die gephisht wurde, noch verwenden?

      Letztes Jahr wurde die ETH von meinem Nano S aus meiner Cold Storage Wallet gephisht. Ich habe sie unwissentlich, durch unwissendes Klicken, mit meiner Metamask-Wallet verknüpft.

      Ist es möglich, alle Daten/Verbindungen zur Wallet zu löschen und mit neuen Adressen neu zu beginnen? Ist es nach dieser Kompromittierung immer noch möglich, dass die Wallet ein sicheres Speichermedium ist, das keine Verbindungen zu früheren bösartigen Aktivitäten aufweist? Wird durch das Phishing die gesamte Wallet kompromittiert? Muss ich eine neue Hardware-Geldbörse kaufen?

      Tl;dr: nano s wurde gephisht, gibt es immer noch eine sichere Möglichkeit, es zum Speichern von Vermögenswerten zu verwenden?

    • #2099793
      FreeMan3000
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Reset it

    • #2099794
      cheeb_ledger
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      I’m sorry to hear that you got phished u/adrian-beckster – you’ll definitely want to make sure that you never import your 24 word recovery phrase into any sort of software wallets, such as MetaMask. For future reference, you can connect your Ledger to MetaMask as a hardware wallet and interact with it safely in that manner ([here](https://www.ledger.com/academy/security/the-safest-way-to-use-metamask) is more information on how to do this).

      As u/y90210 mentioned, if you’re certain all of the remaining funds have been removed from the device, you can always [factory reset](https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/360017582434-Reset-to-factory-settings-?docs=true) the Ledger – effectively making it brand new again.

      Once you’ve generated a **new**, fresh [24 word recovery phrase](https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/4415198323089-How-Ledger-device-generates-24-word-recovery-phrase?docs=true) – you can write this down, store it in a safe place, and as long as it’s never shared with anybody or any digital applications – you should be good to go!

      Remember, Ledger Live will **NEVER** need you to enter your 24 word recovery phrase and nobody should ever be asking you for it. If anyone ever inquires about it or asks you for it, they’re most certainly a scammer and should be reported/ignored.

    • #2099795
      spoonabomber
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      three incorrect pin attempts will reset it

    • #2099796
      killerlord16
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Reset it to have a peace of mind. Do learn the bad lesson and make sure u don’t repeat it again

    • #2099797
      RubberyTheology
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      The old ledger they might still have access to it

Ansicht von 5 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.