Home Foren Trezor Wallet Ich könnte etwas Hilfe/Rat gebrauchen

  • Dieses Thema hat 5 Antworten und 1 Teilnehmer, und wurde zuletzt aktualisiert vor 1 Jahr, 3 Monaten von Upstairs_Tomorrow614.
Ansicht von 5 Antwort-Themen
  • Autor
    Beiträge
    • #1618562
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

      Hallo zusammen,

      Habe eine Frage, Rookie hier so bitte nicht beurteilen 😀 Ich bin für meine seedphrase gefragt, wie ich versuche, fw Update auf meinem trezor ein zu tun. Für den Kontext, dies ist ein Gerät, das ich von offiziellen eshop zurück im August 2021 gekauft haben. Die Geldbörse ist leer, es ist kein Guthaben darauf und ich habe es seit der Ersteinrichtung überhaupt nicht mehr benutzt. Es ist erwähnenswert, dass ich nicht weiß, welche FW ich vorher benutzt habe. Ich versuche mich zu erinnern, ob ich in dieser Zeit ein weiteres Update durchgeführt habe, aber ich kann mich nicht erinnern. Als ich das Gerät anschloss, wurde ich aufgefordert, die Trezor Suite zu aktualisieren und das fw-Update auf meinem Gerät durchzuführen. Der letzte Schritt des Prozesses besteht darin, die 24 Wörter einzugeben. Ich frage mich, ob das legal ist. Kann ich weitermachen oder ist das ein Warnsignal? Jedes konstruktive Feedback ist sehr willkommen. Mit all den shitstorms um uns herum habe ich beschlossen, meine stash weg von Börsen zu bewegen.

      Danke!

    • #1618563
      kaacaSL
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Hi, if your device is wiped (either you wiped it manually or the device wiped itself automatically, because something went wrong during the update), Trezor Suite will ask you for the seed.

      You should check our knowledge base where you can also see photos of how it looks when you are asked for a seed: https://trezor.io/learn/c/trezor-recovery and compare it with what you see.

      The golden rule is to trust your Trezor device. If your physical Trezor confirms that you should enter your seed, you know that it‘s a legit procedure.

    • #1618564
      jilinlii
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      > As I connected the device I was asked to update trezor suite and do the fw update on my device. The last step from the process is to enter the 24 words. Was wondering, is this legit?

      It does not sound right, and I would not proceed. A Trezor Suite update or firmware update should not be prompting you for your seed phrase.

      Just to be clear, is it saying something like “Ensure you have your seed phrase before beginning,” or is it literally saying “Enter your 24 words now”?

    • #1618565
      GeorgesTurdBlossom
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Did you wipe it? If so, seed phrase is needed. If not, then I wouldn’t do it.

    • #1618566
      SouthernBeard69
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Its a red flag for me, i have model T so idk if that is a bit different to One.

      Whenever i do an update it asks if i have my seed available, not to enter it in so i wouldn’t trust it. Never have i been asked by trezor suite or anything else to enter my seed, only if i have it ready with me in case something goes wrong.

    • #1618567
      Upstairs_Tomorrow614
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      It should only ask if you have your seed phrase before proceeding with firmware update. Don’t need seed afterward. If it’s asking you to enter it, it’s a scam.

Ansicht von 5 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.