Home Foren Ledger Wallet Ledger ist in der Lage, Seed zu extrahieren, aber was ist mit Passphrase?

Ansicht von 2 Antwort-Themen
  • Autor
    Beiträge
    • #2461719
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

      Dies ist letztlich die letzte Schicht des Schutzes, selbst wenn Ihr Seed kompromittiert ist. Ich habe eine 256bit (Entropie) Passphrase, die mit meinem Pin/meinen ursprünglichen 24 Wörtern verbunden ist. Die Frage ist: Ist diese Passphrase ALSO nicht vertrauenswürdig? Bedeutet das, dass Ledger auch die Möglichkeit hat, meine Passphrase zu extrahieren? Es “sollte” nicht der Fall mit einer Passphrase sein, aber ich kann nichts mehr vertrauen. Was denkt ihr?

    • #2461720
      brecciasf
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      The simple answer is we dont know. What we do know is the seed is accessible (sharded) or possibly directly (we have no way of knowing) so it could be possible. No hardware wallet should be trusted until they release the HW design for people to review. This whole fiasco with ledger is not limited to ledger ONLY. So although Ledger is going to get burnt there should be others that should also be burnt at the stake for misleading us.

    • #2461721
      pringles_ledger
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Hey there, passphrases are not supported by Ledger Recover – users can only back up their recover phrase instead. The passphrase would need to be kept secured or remembered correctly by the user instead. So it is not possible to shard your passphrase and share it with any third party. It can be only accessed by you. Let us know if you have any other questions.

Ansicht von 2 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.