Home Foren Ledger Wallet Ledger Live-Passwort auf PC funktioniert nicht?

  • Dieses Thema hat 3 Antworten und 1 Teilnehmer, und wurde zuletzt aktualisiert vor 8 Monaten, 1 Woche von cheeb_ledger.
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    • #2844415
      root_s2yse8vt
      Administrator
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      Ich bin mir zu 100 % sicher, dass ich das richtige Kennwort für Ledger Live unter Windows 10 eingebe, aber es wird “falsches Kennwort” angezeigt. Ich habe es mehrmals mit verschiedenen Varianten versucht, aber es funktioniert nicht. Ich habe versucht, Ledger Live auf meinem Handy mit der Fingertipp-Sperre zu öffnen, und es hat mich reingelassen und alles ist korrekt. Was ist mit der App auf meinem PC los? Die einzige Lösung, die ich habe, ist, die App neu zu starten und mein Ledger-Gerät erneut anzuschließen?

    • #2844416
      loupiote2
      Gast
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      The problem can happen if somehow the local / cached data of Ledger Live becomes corrupted (or if you log into your computer using a user account different from the one you used to install Ledger Live”, in that case, log-off and log-in again with the correct account).

      You can exit / quit / close the Ledger Live app on your PC, then use the file explorer to go to

      C:\Users\%USER%\AppData\Roaming (replace %USER% by your windows user name

      Then rename the folder “Ledger Live” into “Ledger Live.old”.

      This will cause Ledger Live to restart “clean”. You will then have to add all your existing accounts using “add account” (with your ledger device connected).

      Note that setting a password for Ledger Live is completely useless unless you share your computer user account with other people.

    • #2844417
      No_Lynx8826
      Gast
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      All CAPS on?

    • #2844418
      cheeb_ledger
      Gast
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      In this case, there’s a chance that you may be missing a keystroke (or perhaps caps lock is on) or another issue may be causing this – such as a faulty key.

      Regardless, as long as your 24 word recovery phrase is safe, your funds are safe as well!

      With respect to the errors you’re experiencing, as long as you have your physical Ledger device (and knowledge of the PIN) on you – you can select the **I lost my password** option and this will effectively erase all of the account (and transaction) history within Ledger Live.

      Not to worry, **this has** **no effect on funds** – however you will need to plug in your physical Ledger device and manually add back all of your accounts from before resetting Ledger Live (just as if this is a fresh instance of Ledger Live).

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