Home Foren Ledger Wallet Ledger Nano X Selbstständig zurücksetzen

  • Dieses Thema hat 4 Antworten und 1 Teilnehmer, und wurde zuletzt aktualisiert vor 1 Monat von timbozini.
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    • #3692970
      root_s2yse8vt
      Administrator
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      Ich habe einen Ledger Nano X mit ein paar Münzen darauf, den ich über ein Jahr lang im Lager liegen gelassen habe. Ich habe ihn neulich hochgefahren und er schien in Ordnung zu sein. Ich entsperre ihn und er sagt einfach nur Ready. Dann habe ich es einen Tag lang liegen lassen und wieder hochgefahren, und jetzt tut es so, als müsste ich es wie ein neues Gerät einrichten. Ich habe meine Wiederherstellungsphrase, damit ich es wiederherstellen kann, aber ist das normal? Haben andere diese Erfahrung gemacht? Haben Sie eine Idee, warum das passiert ist?

    • #3692971
      kizzem_01
      Gast
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      Maybe I could help

    • #3692972
      Agreeable-Lunch8782
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      Could somebody have had access to it? The ledger resets itself after 3 failed login attempts. Otherwise might be faulty hardware.

    • #3692973
      Doa_BarrelRoII
      Gast
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      Your coins are not stores on your ledger. Id say its not normal. On what did you charge it? You left it in a pc connected with usb? Was is connected by bluetooth?

    • #3692974
      timbozini
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      This definitely isn’t normal behavior for a Nano, but there are a number of things that can cause this. The most common is incorrectly entering a PIN three times, but it can also occur during a firmware update in rare cases. In even rarer cases, a Nano can reset if it’s tampered with in any way as a security measure, or even if it detects an unexpected voltage at the USB port as u/loupiote2 mentioned.

      Keep in mind that a Nano resetting has no impact on your assets as long as you still have your 24 word recovery phrase. With this, you will always be able to regain access to your assets.

      If you do have any concerns, and if your order is still within the two year consumer protection period, please feel free to send it back to us for a replacement by following [these steps](https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/10265554529053-Return-your-product?support=true). And if you’re outside of this window, please feel free to reach out to our support team at [support.ledger.com](https://support.ledger.com) and we’ll be happy to look into other options.

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