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  • Dieses Thema hat 3 Antworten und 1 Teilnehmer, und wurde zuletzt aktualisiert vor 3 Wochen, 1 Tag von Kells-Ledger.
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    • #3715640
      root_s2yse8vt
      Administrator
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      Ich habe meine Ledger in ein paar Jahren nicht geöffnet und ich ging, um meine Gelder auf eine heiße Wallet zu übertragen, wenn ich es tat, sagte mir, die Firmware zu aktualisieren, so dass ich mit meinem MacBook verbunden, die es mein Gerät sehen konnte, aber wenn ich klickte auf “Firmware aktualisieren” es würde mich zu einem Bildschirm sagen, öffnen Ledger live umleiten. (Ich bin bereits dort, wie sonst sollte ich mit meinem Ledger verbunden sein?!). Das brachte mich auf die Idee, dass es vielleicht ein Problem mit der Ledger-Software unter MacOS gibt. Also habe ich mich mit dem Desktop meines Bruders verbunden, auf dem Windows 10 läuft, und ich kann mein Gerät nicht einmal finden. (Ich habe versucht, die Kabel zu tauschen, als Administrator zu arbeiten und die Ports zu ändern. Ich kann den Ledger-Support nicht erreichen, was kann ich sonst tun? Es sollte nicht so schwer sein, auf mein Geld zuzugreifen! Danke für jede Hilfe!!

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    • #3715641
      AutoModerator
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      The Ledger subreddit is continuously targeted by scammers. Ledger Support will never send you private messages. Never share your 24-word recovery phrase with anyone, never enter it on any
      website or software, even if it looks like it’s from Ledger. Only keep the recovery phrase as a physical paper or metal backup, never create a digital copy in text or photo form. Learn more at

      BE CAREFUL – phishing attacks in progress
      byu/btchip inledgerwallet

      If you’re experiencing battery problems, check out our [troubleshooting guide](https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/4409233434641-How-to-troubleshoot-Ledger-Nano-X-battery-issues?
      support=true). If you’re still having issues head over to the [My Order page](https://my-order.ledger.com/) to explore options for replacement or refunds. [Learn more here](https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/10265554529053-Return-your-product?support=true).

      *I am a bot, and this action was performed automatically. Please [contact the moderators of this subreddit](/message/compose/?to=/r/ledgerwallet) if you have any questions or concerns.*

    • #3715643
      loupiote2
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      Not amswering your questions, but….

      Just curious, why would you want to transfer your funds to a hot wallet, as those are notoriosly unsafe?

      In general, ledger can be paired to front-ends like metamask etc, this is the safe way to avcess your funds with a front-end other than ledger live. In that case, the seed phrase remaind in your ledger.

      And if your (bad) plan is really to transfer all your ledger-protected funds to a hot wallet (very unsafe), why not just enter your ledger seed into the hot wallet? It would give you immediate access.

      Of course, doing that would be a very bad idea, so not recommended, just like it is not recommended to transfer funds to hot wallets.

    • #3715644
      Kells-Ledger
      Gast
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      Since you have not used your device in quite some time, you’re likely using outdated Ledger Live and Ledger device firmware versions. This alone can cause the issues you’re running into. Here’s what I suggest:

      1. Update to the most current Ledger Live version. You can download it from our site [here](https://www.ledger.com/ledger-live).
      2. Read over our connection troubleshooting guide [here](https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/115005165269-Fix-USB-connection-issues-with-Ledger-Live?support=true) and follow all applicable steps for your OS. **Note**: the most common cause for connection issues is the use of a cable that is *not* data-enabled.
      3. Once connected to Ledger Live, navigate to the “My Ledger” tab of Ledger Live to perform all pending Ledger device firmware and app updates.

      After following the steps above you should be able to send your funds out. If you’re still running into the same issue, open a support ticket on our site [here](https://support.ledger.com/) for more in-depth help.

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