Home Foren Trezor Wallet Magnetischer Verschluss und Trezor

  • Dieses Thema hat 4 Antworten und 1 Teilnehmer, und wurde zuletzt aktualisiert vor 1 Woche, 2 Tage von lockheed_f104.
Ansicht von 4 Antwort-Themen
  • Autor
    Beiträge
    • #3765260
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

      Ich habe gerade eine alte, winzige Kompaktkameratasche ausgegraben, von der ich dachte, dass sie ein großartiges Zuhause für meinen Trezor und das Kabel wäre, aber dann habe ich bemerkt, dass sie einen Magnetverschluss hat. Bin ich übervorsichtig oder sollte ich meinen Trezor nicht in der Nähe eines Magneten aufbewahren?
      #Magnet

    • #3765261
      the-quibbler
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Model T ships with a magnet for under-desk mounting. Magnet should be fine.

    • #3765262
      my-daughters-keeper-
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Trezor model t comes with a magnet plate that the trezor sticks to . that has sticky tape on one side so you can hide your trezor up under stuff but still access it when needed. I’m sure magnet will be fine

    • #3765263
      Vakua_Lupo
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Found this elsewhere on Reddit – There is no magnetic storage in Trezor, only flash memory, and all components are solid-state. An extremely strong magnetic field could plausibly do some damage, or maybe cause intermittent errors, but you are unlikely to encounter a strong enough magnetic field from a magnetic clasp. As long as your Seed Phrase is safe, that’s the main thing.

    • #3765264
      lockheed_f104
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Ok cool thanks guys

Ansicht von 4 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.