Home Foren Ledger Wallet Soll ich neues Saatgut erzeugen?

  • Dieses Thema hat 9 Antworten und 1 Teilnehmer, und wurde zuletzt aktualisiert vor 3 Monaten von BlTCOlNsnob.
Ansicht von 9 Antwort-Themen
  • Autor
    Beiträge
    • #3382637
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

      Als ich mein Ledger erhielt, nutzte ich die Hilfe eines Cloud-Dienstes eines großen, sicheren Unternehmens, um meinen Seed unter anderen Wörtern zu verstecken, die ich dort eingegeben hatte (ich habe meinen 24-Wort-Seed dort nicht in einem offensichtlichen Format eingegeben, aber wenn jemand in der Bearbeitungshistorie zurückgeht, könnte er vielleicht herausfinden, welches die 24 Wörter sind). Ich habe die Idee nicht weiterverfolgt, sie in dieser verschlüsselten Version online zu speichern, also habe ich die “Notiz” aus dem Cloud-Dienst gelöscht und sie danach auch aus dem Papierkorb entfernt. Allerdings war sie dort etwa zwei Wochen lang vorhanden. Offensichtlich hatte niemand Zugang zu diesem Cloud-Account außer mir und wie hoch ist die Wahrscheinlichkeit, dass er in diesen zwei Wochen gehackt wurde und die Bearbeitungshistorie der spezifischen Notiz gefunden und entschlüsselt hat… aber wie hoch ist die Wahrscheinlichkeit, dass jemand sie aus der “permanent gelöschten” Datei zurückhacken kann? Sollte ich einfach übertragen meine Münzen aus und in, zahlen diese Gebühren, erhalten neue Seed, oder im paranoid?

    • #3382638
      ArmchairCryptologist
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Yes, if you ever stored the seed digitally in any way, you should consider it compromised. You can never know if the computer had a keylogger, or if someone accessed the cloud storage without you knowing.

    • #3382639
      ultimate_s
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Yes your are paranoid, but depending on how much you value your crypto, you could create a new seed, setup a hot wallet with your new seed, transfer your crypto there, recover your ledger with the new seed, delete hot wallet. No need to go through exchanges perse. I often wonder why people use exchanges as a wallet.

    • #3382640
      Yavuz_Selim
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      The chances are… nonzero.

      If you want to be absolutely sure (100%), generating a new recovery phrase would the correct thing to do. It will mean that you will need to transfer everything from the (adresses on the) old to the (addresses on the) new recovery phrase.

      If you’re going to do generate and use a new recovery phrase, look into “passphrase”. A passphrase is a 25th word on top of the 24 of your recovery phrase, adding an extra layer of security.

      https://www.ledger.com/academy/passphrase-an-advanced-security-feature
      https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/115005214529-How-to-set-up-a-passphrase-

    • #3382641
      uhhh-000
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      How sad would you be if you lose your money..? Take it that seriously

    • #3382642
      Jim-Helpert
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Hey, I wouldn’t take the risk personally, in that case, it can be considered compromised, best is to indeed send funds out, reset the device, set-up as new, re-add new accounts, and send funds back to the newly protected account: [https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/4404382075537-I-lost-my-24-word-recovery-phrase?support=true](https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/4404382075537-I-lost-my-24-word-recovery-phrase?support=true)

    • #3382643
      Special-Arrival6717
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Consider your seed compromised if it touched the internet in any form, especially if it wasn’t encrypted but just slightly hidden

    • #3382644
      EccentricDyslexic
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      New seed definitely. Just write it down put in in a safe, and or on a crypto steel.

    • #3382645
      fumez23
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Another option you have is to just create a passphrase and move everything there. This way the seedphrase simply becomes a way to access your hidden account.

    • #3382646
      BlTCOlNsnob
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      It’s not necessary but In my opinion it’s best practice to always generate a new seed when you get your ledger. I’ve done it with both of mine to give me peace of mind.

Ansicht von 9 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.