Home Foren Ledger Wallet Steckengebliebene Pixel und weiße Linie auf “neuem” ledger nano s

  • Dieses Thema hat 3 Antworten und 1 Teilnehmer, und wurde zuletzt aktualisiert vor 1 Jahr, 1 Monat von cheeb_ledger.
Ansicht von 3 Antwort-Themen
  • Autor
    Beiträge
    • #2118448
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

      Ich habe gerade ein zweites ledger nano S gekauft (noch in der Plastikverpackung).
      Es war noch auf Firmware 1.42, also ziemlich alt. Ich habe bereits ein Update auf Firmware 2.10 durchgeführt.
      Aber es gibt eine ärgerliche Sache. Es hat ein schwarzes Pixel. Es ist auf der ersten Seite des Managers, wenn man den Ledger Manager zulässt. Außerdem gibt es manchmal eine weiße Linie auf der rechten Seite. Aber weniger störend

      Ich kann mit diesen Fehlern leben, wenn ich muss (es war billig und ich habe es von meiner Schwester gekauft).
      Aber gibt es eine Möglichkeit, (zumindest) die schwarzen Pixel loszuwerden?

    • #2118449
      loupiote2
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      > But is there a way to get rid of (at least) the black pixel

      Yes: you can buy a replacement display unit for less than $5 on Aliexpress. Not tools are needed to replace it, and there are youtube guides showing the process.

      [https://www.aliexpress.com/i/2251832551914484.html](https://www.aliexpress.com/i/2251832551914484.html)

      I changed the display on one of my nano S, no issue at all.

    • #2118450
      CorneliusFudgem
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      i don’t think u can change the screen out but it sounds like u don’t mind it. the thing u need to pay attention to is keeping the recovery phrase safe. the actual ledger device doesn’t really matter as long as the 24 word recovery phrase is safe cuz u can access the funds with another ledger in the future if this one gets broken or u lose it etc.

      stay safe : ) !

    • #2118451
      cheeb_ledger
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Unfortunately, we don’t offer replacement screens or custom aspects of the physical device’s chassis in that manner – in the case that users open their Ledger devices or try to tamper with the hardware, this results in a voided warranty.

      Depending on when this Nano S device was ordered originally, there is a chance that it may fall under the 2 year warranty period, however anything past that period wouldn’t be eligible for replacing.

      In the case that you are looking to potentially replace this Nano S device, you can always reach out to our official Ledger Support, [here](https://support.ledger.com/), and inquire about the condition of your device – and ultimately whether a replacement would be possible.

Ansicht von 3 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.