Home Foren Trezor Wallet Tastatureingaben/Passphrase

Ansicht von 7 Antwort-Themen
  • Autor
    Beiträge
    • #2169949
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

      Habe zwei entscheidende Fehler mit Trezor:

      1. Trezor-Tastatur/Maus-Fehler. Wenn ich mich in einer Suite befinde, muss ich die Tastatur abschalten (!!!), weil die Maus anfängt, zufällige Passwortnummern zu wählen. Wenn ich die Tastatur wieder anschließe, verhalten sich beide (Maus und Tastatur) seltsam und drücken zufällig auf die Tasten. Es ist also immer ziemlich chaotisch, Trezor zu benutzen.
      2. Trezor akzeptiert meine geheime Passphrase nicht. Ich habe drei- oder viermal versucht, auf die versteckte Wallet zuzugreifen, aber es ist nichts passiert (ich benutze die versteckte Wallet lieber nicht, bis Trezor diesen Fehler behoben hat).

      Es handelt sich um das Trezor-Modell eins, gekauft im November 2020.

    • #2169950
      random_user7980
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Looks like your issue is your PC/mouse/keyboard.
      Does this happens only on suite?
      Maybe try to install suite and use your trezor on another PC or laptop.

    • #2169951
      Similar_Persimmon416
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Three scammers in 18 minutes… today its quite weak 😀
      (but that problems are legit)

    • #2169952
      SilverTruth7809
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Broken keyboard/mouse?

    • #2169953
      brianddk
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      If you have a bug, log it:
      https://github.com/trezor/trezor-suite/issues/new/choose

      Personally, since you are the only person on the subreddit seeing it, you probably got a keylogger / clicklogger that only fires up when stuff like Trezor, Bitcoin-QT, Electrum or the like kick off.

    • #2169954
      [deleted]
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      [deleted]

    • #2169955
      random_user7980
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Must be some driver conflict or something, between suite and mouse and keyboard.
      Have you ried to reinstall or reset suite? I think there’s a reset button on the suite config options.
      I’m talking about resetting suite, not wiping the trezor.

    • #2169956
      simonmales
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      >Trezor keystroke/mouse bug. When in suite, I have to disconnect keyboard (!!!) because mouse will start picking random password numbers. Whenreconnect keyboard, both (mouse and keyboard) behave strangely andrandomly pushing keys. So its always quite chaotic to use Trezor.

      Do you get the same results if you try the web version of suite? https://suite.trezor.io/web.

      If you log a bug, please provide a lot of detail: Operating System name and version, Trezor Suite version, firmware version.

      > Trezor wont accept my secret passphrase. Tried three or four times to get to hidden wallet, but nothing happend (rather not use hidden wallet until Trezor solve this bug).

      How are you entering your passphrase, typing or pasting?

Ansicht von 7 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.