Home Foren Trezor Wallet Trezor erholen

  • Dieses Thema hat 5 Antworten und 1 Teilnehmer, und wurde zuletzt aktualisiert vor 1 Monat von dmdhodler.
Ansicht von 5 Antwort-Themen
  • Autor
    Beiträge
    • #3670828
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

      Ich erholte mich ein Ledger nano x zu einem trezor ein und ich musste die Seed-Phrasen in einer zufälligen Reihenfolge eingeben, aber ich hielt irgendwie durcheinander. ist es möglich, dass die Worte in verschlüsselter Reihenfolge könnte keylogged worden sein? ich habe nie vollständig zu erholen, obwohl aber im sicher 22 Worte wurden in einer zufälligen Reihenfolge eingegeben. ich habe eine Passphrase auch so im nicht so besorgt, aber im fragen, ob im ok.
      Danke

    • #3670829
      loupiote2
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      no, even if there was a key logger capturing 22 words in a random order, it would not be able to build the correct seed, because the number of combinations is astronomical. So the seed checker is not vulnerable to a keylogger.

    • #3670830
      Creepy-Individual976
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      if 22 words you typed in random, then you are safe.
      even when the keylogger captures your 22 words, guessing process has to go through 22! combinations, which takes million years with all computers in this world.

    • #3670831
      brianddk
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      If you ever have to do this again, just upgrade your firmware and enable “Advanced Recovery”. Once enabled it no longer uses your keyboard. It uses a scrambled number pad instead, like the old 1990 Nokia phones. Plenty confusing to any key logger.

    • #3670832
      dougmike770
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Am i better off using a 24 word seed

    • #3670833
      dmdhodler
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      If you want to be absolutely sure, just create a new wallet with a new recovery seed backup and move the funds there.

Ansicht von 5 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.