Home Foren Ledger Wallet Verwendung derselben BTC-Wallet-Adresse für den Empfang von Revolut.

  • Dieses Thema hat 2 Antworten und 1 Teilnehmer, und wurde zuletzt aktualisiert vor 1 Jahr, 4 Monaten von cheeb_ledger.
Ansicht von 2 Antwort-Themen
  • Autor
    Beiträge
    • #1449177
      root_s2yse8vt
      Administrator
      Up
      0
      Down
      ::

      Revolut lässt nur maximal 3 Wallet-Adressen zu, wenn man auf eine externe Wallet umbucht.
      Kann ich die erste BTC-Wallet-Adresse, die ich auf dem nano S erstellt habe, mehrmals verwenden?

      Ich habe vor, zunächst einen Testbetrag zu senden. Ich dachte, ich frage zuerst hier.

      UPDATE: Überweisung erfolgreich… Vielen Dank für all Ihre Beiträge. Vielen Dank an die Community.

    • #1449178
      Avanchnzel
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      Yes, re-using addresses presents no problem with receiving funds there.

      The reason to use new addresses is to increase privacy.

      But if you’re receiving funds from the same sender, then re-using the same address presents not problem, because they know that address already anyways.

    • #1449179
      cheeb_ledger
      Gast
      Up
      0
      Down
      ::

      As u/Avanchnzel pointed out, you can re-use old BTC addresses and these will work perfectly fine for receiving crypto. BTC (and other UTXO-centric cryptocurrencies) have this “address refreshing” facet implemented for user privacy.

      This “[address refreshing](https://support.ledger.com/hc/en-us/articles/360034336713-Receiving-address-changed?support=true)” allows users to, generally speaking, transact with fresh addresses each time they receive new funds to their account(s). This provides a bit more privacy than the more traditional, account-based model of address generation (such as with Ethereum or Tezos for instance).

Ansicht von 2 Antwort-Themen
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.